close
تبلیغات در اینترنت

پشتیبانی

تصویر ثابت

ابزار هدایت به بالای صفحه

ابزار وبمستر

ابزار وبلاگ

احکام آلات قمار - آیت الله خامنه ای

همسنگری

http://hamsangary.rozblog.com/

اسلایدر

مطالب پیشنهادی

آخرین مطالب

برترین مطالب

وبسایت رسمی رهبر معظم انقلاب وبسایت رسمی رهبری جمهوری اسلامی ایران پرتال امام خمینی (ره) راسخون

احکام آلات قمار - آیت الله خامنه ای

احکام آلات قمار - آیت الله خامنه ای

 

آلات قمار


س 1121. آيا اگر افراد بدون شرط بندى و قصد قمار و بُرد و باخت و کسب درآمد بلکه فقط براى سرگرمى و مشغول بودن، مبادرت به بازى با ورق کنند، آن افراد مرتکب حرام شده‏اند؟ حضور در مجالس بازى با ورق براى تفريح چه حکمى دارد؟
ج. بازى با ورقى که عرفاً از آلات قمار محسوب مى‏شود، به‌طور مطلق حرام است و جايز نيست انسان با اختيار در مجلس قمار يا بازى با آلات قمار شرکت کند.

س 1122. آيا استفاده از ورق‏هاى پاسور در صورتى که براى بازى‌هاى فکرى محض که بدون شرط بندى بوده و متضمّن مفاهيم علمى و دينى باشند، جايز است؟ بازى با ورق‏هايى که با چيدن آن‌ها به نحو خاصى، بعضى از شکل‌ها مثل موتورسيکلت يا ماشين و مانند آن ايجاد مى‏شود و در عين حال استفاده از آن‌ها براى شرط‌بندى و مسابقه هم ممکن است، چه حکمى دارد؟
ج. بازى با ورق‏هايى که عرفاً، آلات قمار محسوب مى‏شوند، مطلقاً جايز نيست ولى بازى با ورق‏هايى که عرفاً آلت قمار محسوب نمى‏شوند، بدون شرط بندى اشکال ندارد.
و به‌طور کلى بازى با هر چيزى که مکلّف تشخيص دهد از آلات قمار است و يا در آن شرط بندى شود، به هيچ وجه، جايز نيست.
و بازى با هر وسيله‏ اى که جزء آلات قمار به حساب نيايد، بدون شرط بندى، اشکال ندارد.


س 1123. بازى باگردو و تخم‏مرغ و چيزهاى ديگرى که شرعاً ماليّت دارند، چه حکمى دارد؟ آيا اين بازى‌ها براى کودکان جايز است؟
ج. اگر بازى قمار و شرط بندى باشد، شرعاً حرام است و طرف برنده، مالک چيزى که برده و از طرف مقابل گرفته است، نمى‏شود. ولى اگر بازى‏کنندگان غيربالغ باشند شرعاً مکلّف نبوده و تکليفى ندارند، هرچند که مالک چيزى که مى‏برند نمى‏شوند.

س 1124. آيا شرط بندى با پول يا غير آن در بازى با غير آلات قمار جايز است؟
ج. شرط بندى در بازى جايز نيست هرچند بازى با غير آلات قمار باشد.

س 1125. بازى با آلات قمار مانند پاسور و غير آن از طريق کامپيوتر چه حکمى دارد؟
ج. حکم بازى با آلات قمار را دارد.

س 1126. بازى با «أنو» چه حکمى دارد؟
ج. اگر به نظر عرف از آلات قمار محسوب شوند، بازى با آن‌ها جايز نيست هرچند بدون شرط بندى باشد.

س 1127. اگر بعضى از وسيله‏ هاى بازى در شهرى از آلات قمار محسوب شوند ولى در شهر ديگرى از آلات قمار محسوب نشوند، آيا بازى با آن‌ها جايز است؟
ج. بايد عرف هر دو مکان رعايت شود به اين معنى که اگر آن وسيله‏ها در يکى از دو شهر از آلات قمار محسوب شوند و در گذشته هم در هر دو مکان از آلات قمار بوده‏ اند، در حال حاضر هم بازى با آن‌ها حرام است.

 

منبع : www.leader.ir

نظرات



نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
وبگذر